29-10 Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ernest en Sabine - WaarBenJij.nu 29-10 Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ernest en Sabine - WaarBenJij.nu

29-10 Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Ernest en Sabine

30 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Wat prettig, als je droog de deur uit kunt gaan en gedurende de dag zelfs de zon te zien krijgt....Onder deze omstandigheden hadden wij Halong bay misschien toch......Ernest vind het geen pas hebben om op een beslissing terug te komen, dus genieten wij van de universiteit uit 1065, de lake met tempel en een grandioos uitzicht op het toch soepel verlopende verkeerschaos van Hanoi. Wij hebben ook een schilderij gekocht van een Vietnamese kunstenares, die ons allebei aansprak en gelijk op de post gedaan richting de praktijk. Wel per zeepost, dus dat duurt een maand of drie, vier voordat het aankomt. Het wordt nog spannend om te zien wat wij allemaal verstuurd hebben!
Ik wil even klagen: tijdens mijn werk ben ik zo goed als nooit ziek, zeker niet verkouden , maar sinds wij op reis zijn wisselt de ene verkoudheid de andere zwakte af. Ik word er helemaal kribbig van.
Vannacht op de trein naar Hue, kijken hoe ons centraal Vietnam bevalt.
Intussen zijn we in Hue aangekomen en werden opgewacht door de hoteleigenaar, waar we gereserveerd hadden. Ongelofelijke vriendelijke mensen allemaal, en de kamer (die van 14 $ per nacht) is helemaal goed en netjes. Onderweg zagen we het landschap veranderen in tropisch, met de rijstvelden en de waterbuffels die hun naam eer aandeden door te poedelen in meertjes en plassen. Soms leek het wel oerwoud waar we doorheen reden, veel kleurige bloemen ook.