28-11 Bangkok - Reisverslag uit Ko Mae Ko, Thailand van Ernest en Sabine - WaarBenJij.nu 28-11 Bangkok - Reisverslag uit Ko Mae Ko, Thailand van Ernest en Sabine - WaarBenJij.nu

28-11 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Ernest en Sabine

29 November 2012 | Thailand, Ko Mae Ko

Wat een prachtige manier om je vakantie af te sluiten : met de speedboot door blauwe wateren met volop zon en en op hoge snelheid langs beboste eilanden naar de kust, waar een minivan op je wacht om je naar het hart van Bangkok te brengen. Grote stad! Zesbaanswegen , vol verkeer en tolwegen. Wij hebben een hotel in de buitenwijk van het vliegveld genomen, om er morgen sneller te kunnen zijn, maar dat was vanavond voor de Lo kratang viering niet handig. Dit is het lichtfestival waarop vele Thaien bootjes van papier met kaarsen op de rivieren zetten, om de riviergoden gunstig te stemmen. Wij hebben een boottocht gemaakt, waarbij iedereen de kans kreeg, om zijn bootje aan de rivier toe te vertrouwen. Het was ook een leuke tocht langs een aantal bezienswaardigheden. Later werd ook fantastisch vuurwerk afgestoken. Oud en nieuw is er niets tegen! Maar ja wel een uur heen en een uur terug met de skytrein - en een klein beetje omlopen.... Zowel Ernest als ik kunnen nu geen stap meer met onze zere voeten verzetten. Morgen nemen wij en taxi, want wij willen nog wat kleding inkopen. Hopelijk lukt het goed en goedkoop en snel.