02-11 Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Ernest en Sabine - WaarBenJij.nu 02-11 Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Ernest en Sabine - WaarBenJij.nu

02-11 Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Ernest en Sabine

04 November 2012 | Vietnam, Hội An

Nu weten wij het zeker: november is regenseizoen in Hoi An! In de oude huizen, die wij vandaag ( bij stromende regen ) bezocht hebben, stonden markeringen van hoe hoog het water elk jaar in de huizen stijgt: soms wel tot twee meter hoog. En altijd wordt de maand november aangegeven! Zij verplaatsen dan hun meubels naar de tweede verdieping en onder hun houten balken hebben zij marmeren sokkels tegen insecten en rotting. Hartstikke interessant om te zien en ondanks het slechte weer is het een leuke pittoresk stadje vol met souvenirwinkels en kleermakers. Wij hebben genoten op meerdere terrasjes van heerlijke koffie en echt frans baguette: dat hebben de Fransen dan toch goed voor elkaar gekregen! Nu hopen wij op een regenpauze om naar de zee te fietsen voor ons avondeten. De elektriciteit is net uitgevallen, voor Ernest het teken om nog een klein moment op bed te gaan liggen. Ik heb die tijd gebruikt om mijn witte wenkbrauwen weer donker te verven. In heel China en Vietnam is het mij niet gelukt iemand te vinden, die dat wil doen, dus heb ik nu verf voor de mannelijke grijze slapen gekocht en ja hoor, zij zijn weer donker!

  • 05 November 2012 - 14:07

    Annemart:

    Ik geef toe, dat is dan toch weer de meest onverwachte reis beslommering die ik ooit gehoord heb. je blijft toch verrassen Sabine. Dat broekpak had ik wel verwacht....

    Gr A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Ernest en Sabine

Actief sinds 05 Sept. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 21112

Voorgaande reizen:

07 September 2012 - 01 December 2012

Onze verre reis 2012

Landen bezocht: